onsdag 26 mars 2014

The Doors

Woop woop! Idag har varit första dagen på några dagar som jag faktiskt har haft tillgång till mitt eget huvud. Yay! Resultatet av fem timmars sömn – går åt rätt håll! Massa funderande och problemlösande har funnits i dagen. Jag och bäste Saga har repat text, och jag fick lite jag kan repa vidare själv på, det var skönt. Igår tog jag tag med lite Spoken Word Västmanlands grejer, skapade event och lekte i paint och word. Jag lyckades även tvätta igår, tror jag satte rekord i att glömma tvätten flest gånger på kortast tid. Det tänker jag skylla på att min lägenhet består av för många dörrar (Det är svårt att hålla koll på alla dessa: toadörr, ytterdörr och kylskåpsdörr). Jag litar helt och fullt på denna artikel:

http://news.nd.edu/news/27476-walking-through-doorways-causes-forgetting-new-research-shows/

Notre Dames universitet kan inte ha fel. Titta bara på hur gulligt tecknad Ringaren från Notre Dame är. Helt klart nog för att jag ska tycka källan är tillförlitlig. Började skriva om minkar. Men tiden rann iväg, så det blir nog ett inlägg om sådana imorgon. Till dess kan ni, istället för att gå i terapi, springa fram och tillbaka genom dörrar, så kommer ni tillslut inte komma ihåg tragiska barndomshändelser. Notre Dames universitet skriver det inte rakt ut, men det gäller att tänka vidare, annars kommer man ingen vart. Det gör man om man öppnar dörrar.

God natt bloggen!

1 kommentar: