måndag 24 mars 2014

Im not sleeping in Seattle nor in my bed.

--- Obs, gnälligt inlägg! ---
Idag har varit en sådan där dag som man inte vill ha.
Efter repet igår med Saga (underbara människa!) var jag peppad och pigg så det var helt omöjligt att sova. Till det kom en något förvirrad planering med vår förening Spoken Word Västmanland och ett arrangemang till hösten med smedjan i köping. Så jag låg och finurlade, fram till ett-tiden om sablar, finaler och föreningar. Sen har jag fått ett dunderblåmärke på min högra arm, jag gillar att sova på min högra arm. Min högra arm gillar inte att bli sovd på. Så de fyra timmarna sömn jag fick gick åt till att vakna en gång vid tretiden och fundera ytterligare en sväng på allt och inget. Så jag var minst sagt trött som ett as på jobbet idag.

På jobbet hade de tagit helgen som tillfälle att bila upp hela entrégolvet, så hela mitt område var täckt av byggdamm. Tur att jobbet stod för två trevliga karlar som kom och städade det värsta. Men byggdamm yr, och efter dem hade gått, så var det bara någon timme senare alldeles vitt och fint av byggdamm igen. Sen hade taket i källaren bestämt sig för att ligga på golvet i lite olika bitar. Så asmycket att göra, och ett närminne som är lika imponerande som en 5-årings. Jäkligt dålig balans får jag tydligen. Eller så har jag inte tidigare tänkt på min nära relation till dörrkarmar, speciellt att man kan gå in i dem med sin blåmärkiga arm först. Det är mysigt. Man tar det man får att kela med. För dörrkarmens del, så är tystnad lika med samtycke.

Nej, fy, våldtäktsskämt. Ja, jag är verkligen trött.


När jag har sömnbrist blir jag superkänslig, så när någon påpekat att jag glömt att ta glaset i enrédörrarna, var jag nära på att börja gråta. När jag väl är där i sinnesstämningen, så passar hjärnan på att tala om för mig alla hemska saker som någonsin hänt, som visar att jag är världens hemskaste människa. Så djupa andetag och försöka skjuta alla saker jag bara kan på morgondagen och om saker som känns jobbiga nu, fortfarande känns jobbiga, så ska jag ta tag i dem, annars så är det bara för att jag sovit för dåligt. Med det mantrat runt, runt, blandad med massa blixtbilder och tankar om hur värdelös jag är så klarade jag arbetsdagen.
Så när jag väl kom hem, så slängde jag av mig alla kläder och kröp ner i sängen. Trött så att jag mår illa, men kan ändå inte sova på 1,5 timme. Lyckades somna en 20 minuter innan det var dags att gå upp, käka och bege mig iväg till sabelfäktningen.

Sabelfäktningen var tekniklektion, så den var blåmärkesfri. Men seg i huvudet, kroppen var verkligen inte med och jättesvårt att ta in enkla grejer. Men vi övade på ett nytt anfall och tillslut fick jag lite kläm på det. Tror instruktören kände av att jag var lite off, för han var aspeppande, det behövdes idag.

Jag är trött, har ont och det är nog världssämst dag att ta beslut på. Men jag ska nog ta det lite lugnt med att sparras på ett tag. Det gör bara ont, och jag är nyast, svagast och kan minst, vilket bara irriterar de andra och jag får bara ont. Men, det positiva med det, är att den tiden jag inte är på sparring, kan jag gå till gymmet (hatar att gymma, men gillar att fäktas, och då måste man vara starkare än vad jag är, så det är väl bara att pallra sig iväg). Vore jävligt najs att klara av en armhävning i alla fall. Åh, andra sidan, missar jag saker så kommer jag bara hamna ännu mer efter. Fast hur mycket lär jag mig när jag får brainfreeze så fort det blir lite friare fäktning. Eller så ska jag bara sova. Nu. Typ.


När jag kom hem från fäktningen satte jag mig ner och skrev en beskrivning av Spoken Word Västmanland, så att Smedjan i Köping kan få reda på var vi är för några, hade ambition att göra en kallelse till nästa öppna scen med. Men då ringde underbara Ello istället. Hon har en förmåga att få mig på bättre humör av att bara prata. Jag saknar henne som tusan i stan! Så då satte jag mig med det här. Behöver gnälla ur allt dumt, och alla knäppa tankar, så att imorgon kan bli en bra dag. Imorgon tror jag att jag inte har något planerat. Då ska jag laga mat. Mina matlådor i frysen börjar bli ruskigt få och jag är sinnessjukt trött på potatis purjolök och broccoli soppa som jag gjorde 20 matlådor av för någon månad sen.
Nu ska jag sova.
Jag ska verkligen satsa på att inte vakna.
Imorgon ska bli en fantastisk dag!

Och Nanna, tack för att du finns. Även du gjorde min dag bättre, med det här inlägget:

http://nojesguiden.se/blogg/nanna-johansson/tio-argument-for-att-
ata-kott




Och det här är inte ett middagstips, den gjorde min dag bättre. Om någon var osäker.







God natt bloggen!
Sov gott!

1 kommentar: